Ozubnicové dráhy

Vyhledávání:
ODKAZY Klikněte zde pro rozvinutí mnoha dalších odkazů (kořen navigace)
Zubačka Zubačka
Ozubnicová dráha Tanvald - Kořenov Informace - zejména z historie dráhy, stránky železničního fanouška (AK)
Zubačka Posláním Železniční společnosti Tanvald, o.p.s. je záchrana a ochrana unikátního ozubnicového traťového úseku Tanvald – Desná – Kořenov – Harrachov, kulturního dědictví regionu. Cílem společnosti je obnova historických lokomotiv i železničních vozidel a prostřednictvím nostalgických jízd historických souprav vytvořit unikátní turistickou nabídku zpřístupňující tuto kulturní památku veřejnosti.
OPRAVA T426.003 Soubor videí, která se týkají tematiky opravy Rakušanky v létě 2020
OZ Zubačka Tisovec OZ Zubačka Tisovec
Ozubnicová železničná trať Tisovec - Pohronská Polhora vznikla v roku 1896, najmä pre potreby rozvíjajúceho sa hutníckeho priemyslu. Keďže jej pôvodné ozubnicové zariadenie šťastne prežilo obdobie útlmu výroby železa v druhej polovici 20. storočia, mohla sa železnica stať v roku 2008 kultúrnou pamiatkou. Na základe jedinečnej akvizície ozubnicového parného rušňa zo zrušenej rumunskej ozubnicovej železnice sa táto slovenská železničná trať stala jediným miestom v Európe, na ktorom si je možné v plnosti vychutnať dávno zabudnutý zážitok jazdy ozubnicovým parným vlakom na železnici normálneho rozchodu.
Cremallera Cremallera
... aneb jak vypadá ozubnicová dráha v Pyrenejích
SOWA Silberberg - Mittelsteine - ozubnicová část trati Reichenbach - Wünschelburg. Fotky ze současnosti dnes již zaniklé slezské ozubnicové trati na území Polska.
Eulengebirgsbahn Eulengebirgsbahn
- czyli nierealne marzenie jakie zrealizowano. (web má problémy s certifikátem). Autor Andrzej Szynkiewicz.
Eulengebirgsbahn Eulengebirgsbahn
Die Strecke verlief von Reichenbach aus an der Ostseite des Eulengebirges südwärts und erreichte nach 26 km den Bahnhof Silberberg-Stadt. Hier begann der Anstieg zum Scheitelbahnhof Silberg-Festung (513 m über NN), mit dem auf 3,5 km ein Höhenunterschied von 141 m überwunden wurde. Dieser Anstieg mit 6,0 % Steigung war mit einer Abt-Zahnstange versehen, die bis zum Bahnhof Neudorf führte und die Zahnradbahn so insgesamt 3,8 km lang war. Über den Spitzkehrenbahnhof Volpersdorf (km 34,4) führte die Eulengebirgsbahn bis nach Mittelsteine, wo eine Verbindung zur Gebirgsbahn Dittersbach-Glatz bestand.